زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1403/02/15 22:43

ماجراهای گیس گلابتون و رنگ مو!

 

با رنگ کردن مو هیچ میانه خوبی ندارم. معتقدم رنگ موی طبیعی ما معمولاً بهترین رنگ است. موهایم قهوه‌ای تیره هستند و تا چهل‌وچندسالگی هیچ موی سفیدی نداشتم. البته چند بار موهایم را رنگ کردم. اولین بار برای جشن عروسی‌ام بود. رنگ موی شرابی را انتخاب کردم. نمی‌دانم چرا، ولی رنگ مویم تغییر چندانی نکرد. هیچ‌کس متوجه نشد!

دفعه بعدی موهایم را طلایی کردم. همسرم دلبر موطلایی دوست داشت. اولین سفر سه‌نفری‌مان بود. عازم دوبی بودیم. من قول دادم موهایم را طلایی کنم و همسرم قول داد سبیلش را بتراشد. پسرم می‌گفت:‌ شما دو تا را نمی‌شناسم. چقدر تغییر کرده‌اید!

همسرم از چهره بدون سبیل خودش بسیار خوشش آمد و با سبیل خداحافظی کرد، ولی من از موهای طلایی‌ام دل خوشی نداشتم. صورتم زرد و زار شده بود و باید مرتب سرخاب سفیداب می‌کردم تا قیافه مریض‌ها را نداشته باشم. بعلاوه بعد از یک‌بار شستشو، بجای رنگ طلایی، صاحب موهای زرد بسیار زشتی شدم. دور طلایی کردن مو را خط کشیدم.

اطلاعاتم درباره رنگ کردن مو در خانه در حد هیچ بود و از شماره‌های رنگ مو و اکسیدان و واریاسیون سر درنمی‌آوردم. به همین دلیل برای رنگ کردن مو مجبور بودم به آرایشگاه مراجعه کنم.

آرایشگر چند بار موهایم را فندقی و گردویی و نمی‌دانم چه رنگی کرد. موهایم به قرمزی می‌زد و او می‌گفت: «رنگ صورتت را بهتر می‌کند.» خوشم نیامد. بالاخره تصمیم گرفتم فقط موهای سفید را بپوشانم. نگفتم؟ از ۴۵ سالگی رشته‌های نقره‌ای لابه‌لای موهایم ظاهر شده بود. ماهی یک‌بار به آرایشگاه سر می‌زدم تا موهای سفیدم رنگ شود. یک‌بار آرایشگر چنان غرق پرحرفی شد که یادش رفت رنگ را از روی سرم بشوید و پوست سرم پر از زخم شد. دست از رنگ کردن موهایم برداشتم تا زخم‌ها بهبود پیدا کند، ولی حساسیت به رنگ پیشرفت کرد و به بقیه بدنم رسید و کلی مصیبت کشیدم تا از شرش خلاص شدم. در این حین، دوران سیاه کرونا از راه رسید و رفتن به آرایشگاه غدغن شد. موهای سفیدم مجال رشد پیدا کردند. عاشقشان شدم و تصمیم گرفتم دیگر برای رنگ کردن مو به آرایشگاه نروم.

بالاخره در ۵۵ سالگی با پدیده «کیت رنگ مو» آشنا شدم. کیت رنگ مو شامل رنگ مو، اکسیدان و نرم‌کننده مو است. حتی دستکش پلاستیکی هم داخل بسته هست. برای اولین بار در خانه موهایم را رنگ کردم. چقدر آسان بود! فکر می‌کردم موهای سفیدم رنگ نمی‌گیرد، ولی رنگ گرفت. رنگ به قرمزی می‌زد. دست به دامن اینترنت شدم: چرا بعد از رنگ موهایم قرمز شده و چگونه قرمزی مو بعد از رنگ کردن را رفع کنم؟

فهمیدم به خاطر پایه موی خاورمیانه‌ای، بعد از رنگ کردن مو، قرمزی بیرون می‌زند. رنگ‌موی زنان ایرانی بیشتر رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای و خرمایی است. این رنگ موها دارای رنگدانه‌ قرمز هستند، بنابراین وقتی موهای خود را رنگ می‌کنید، بازتاب رنگ قرمز روی آن بیشتر می‌شود. و برای رفع آن  باید قدری واریاسیون سبز به رنگ مو اضافه یا رنگ موی تیره‌تری را انتخاب کرد.

قبل از سفر به استانبول (اسفند ۱۴۰۲) موهایم را رنگ کردم. ۱۵ اردیبهشت هم با رنگ تیره‌تری موهای قرمز شده‌ام را پوشاندم. خیال ندارم دیگر موهایم را رنگ کنم. حسرت رشته‌های نقره‌ای میان موهایم را می‌کشم. نمی‌دانم چقدر طول می‌کشد تا از شر این رنگ مو خلاص شوم و دوباره موهای طبیعی خودم را ببینم.

از این تجربه چه آموختم؟

رنگ مو از درجه ۱ تا ۱۰ در بازار موجود است. هرچه شماره رنگ کمتر باشد، آن رنگ تیره‌تر است (رنگ موی شماره ۱ مشکی پرکلاغی است) و هرچه شماره رنگ بالاتر باشد، آن رنگ روشن‌تر است (رنگ شماره ۱۰ بلوند پلاتینی است)

  • 1- سیاه
  • 2- قهوه‌ای خیلی تیره
  • 3- قهوه‌ای تیره
  • 4- قهوه‌ای
  • 5- قهوه‌ای متوسط
  • 6- قهوه‌ای روشن
  • 7- بلوند تیره
  • 8- بلوند متوسط
  • 9- بلوند روشن
  • 10-بلوند پلاتینی

همچنین فهمیدم رنگ کردن مو در خانه با استفاده از کیت رنگ بسیار ساده است.

 

حالا نوبت شماست: شما موهایتان را رنگ می‌کنید؟ در خانه یا آرایشگاه؟ شماره رنگ موی شما چیه؟

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

عفت حیدری

سلام خانم دکتر عزیز واقعا این رنگ مو داستانیه واسه خودش.من گاهی میرم آرایشگاه و گاهی دخترم به خونه ما می آد و موهام رو رنگ می کنه.گاهی هم به قول خودم رنگ موی پنجولی می کنم. یعنی رنگ مو را آماده می کنم و با دستکش به شیوه پنجولی رنگ می کنم. البته از روی ناچاری.ظاهرا مرتبه ولی باطنا زیر مو سفیده

پاسخ
گیس گلابتون

چه بامزه! شیوه پنجولیخنده شما طنزنویسی خوبی هستین ها.

پاسخ
عفت حیدری

لبخند

پاسخ
نجمه

سلام به به...چقدر نتیجه گیری آخر پسندم شد😉
من هم رنگ کردن مو و کلا مداخله در طبیعت را دوست ندارم یکبار مش کردم و بقول شما وابستگی به سرخاب سفیدابش اذیتم می‌کرد. یک بار دیگه هم روی همون پایه رنگ ساژ کردم و بعد دیگه با هاش خداحافظی کردم. حالا چند ساله که با حنا موهامو میشورم بدون هیچ صابون و شامپویی شاید باورتون نشه که چه قدرت پاک کنندگی بالایی داره و چقدر مراقبت میکنه از مو (البته هر چند ماه یه بار ممکنه کمی صابون هم بزنم)
به علت زمان خیلی کوتاه تماس حنا با مو یه رنگ طلایی یواش به تارهای سفید لابلای موی مشکی میده که دوستش دارم.
گاهی هم که بخوام خیلی کولاک کنم با ترکیب سرکه و وسمه و کمی حنا رنگ طبیعی درست می‌کنم و یه چیزی تو مایه های زیتونی دودی حاصل میشه که اونم خیلی خوبه.
اما تصور می‌کنم وقتی موهای سفیدم بیشتر بشن یه روش دیگه برای شستن شون پیدا می‌کنم تا رنگ طبیعیشون بمونه .

پاسخ
گیس گلابتون

چه خوب از رنگ های طبیعی سردرمیارین. احسنتگل

پاسخ
فرزانه

مبارک باشه😍
من از بچگی عاشق موهای سفید عمه م بودم. اونموقع عمه م تو همین سن و سالهای حدود چهل بود و من حدود ده دوازده ساله...یعنی بیست و پنج شیش سال پیش!
یکی دو سال قبل موهام شروع به سفید شدن تار به تار کرد و من البته از ده دوازده سال پیش موهام رو رنگ میکردم. عاشق رنگ مو هستم... مخصوصا های‌لایت. دیگه پارسال از در اومدن ریشه ها خسته شدم و گفتم رنگ نمیکنم... تا دوهفته پیش راضی بودم ولی یهو گفتم چرا حجم سفیدام زیاد نمیشه... به نظرم خیلی نامرتب بود. شایدم من عجول بودم
دل به دریا زدم و رفتم آرایشگاه روی موی طبیعی خودم لایت درآوردم
از شما چه پنهون عاشق موهای جدیدم شدم. همش جلوی آینه قند تو دلم آب میشه
راستی منم مثل قبلا های شما هیچ از رنگمو سر در نمیارم و خواهرم همیشه زحمتش رو برام کشیده... گاهی هم خانم آرایشگر

پاسخ
گیس گلابتون

یعنی الان موهاتون سیاه و سفیده ولی به دست آرایشگر؟ چقدر شیکقلب

پاسخ
آتوسا

سلام گیس گلابتون جان. من به دلایل وراثتی قبل از چهل سالگی موهایم شروع به سفید شدن کرد. سفید شدنش مثل هایلایت نیست که اگر بود رنگ نمی کردم. موهایم در کنار شقیقه و بالای پیشانی سفید و بقیه اش مشکی است. بنابراین الان حدود پنج الی شش سال است که خودم موهایم را رنگ می کنم. چون مادرم هم همیشه خود موهایش را رنگ می کرد انگار بطور غریزی بلد بودم چی را با چی قاطی کنم. البته که اطلاعات پایه ای را از مادرم آموخته بودم. من هم چون از تن قرمزی روی مو خوشم نمی آید از واریاسیون سبز استفاده می کنم و حتما حتما از مقدار بیشتری واریاسون نقره ای که بسیار رنگ مو را شفاف و زیبا می کند. میشود بعد از چند بار شستن موها که باعث می شود تن قرمزی بیرون بزند با واریاسون سبز و نقره ای و اکسیدان و کمی شامپو رنگساژ کرد. من رشد موهام زیاده و به قول دخترم که میگه مامان هر دو هفته یکبار کاسه رنگش دستشه!!! این روش روی موهای من جواب می دهد ولی می دانم که حرفه ای نیست. موفق باشید

پاسخ
گیس گلابتون

دم شما گرم. من شاهد بودم بعضی اطرافیان پس از استفاده از واریاسیون صاحب موهای سبز! شدن. به همین علت جرئت نمی کنم به واریاسیون دست بزنم.

پاسخ
الهام

من عاشق رنگ موهای مشکی خودم هستم. فقط سه بار موهایم را رنگ کردم؛ بار اول قهوه‌ای، خوب بود اما به محضی که دو تکه شد، رنگ مشکی روش زدم تا دوباره به رنگ موی خودم برگردم. یک بار هایلایت روشن خیلی قشنگی کردم، دوستش داشتم و تا وقتی کامل رفت مشکلی باهاش نداشتم. یک بار موهای مشکی تا زیر کمرم را هایلایت کردم و به قدری از کیفیت مواد و گره خوردن مویم ناراضی بودم که یک ماه بود موهایم را ماشین کردم. الان دو سه سال است که موهای سفید دارم و به سرعت زیاد شدن هنوز هم رنگ نمی کنم اما سه چهارماه است دلم میخواد رنگ یا لایت کنم اما بر اساس تجربه ها آنقدر دو دل هستم که هی طولش میدم....

پاسخ
گیس گلابتون

موهای سفید لابلای موهای مشکی خیلی قشنگه... موهای یکدست سفید هم خیلی زیباست. من که منتظرم این رنگ کم کم از موهایم پاک بشه.

پاسخ
nedada

مگه میشه کسی از معجزه رنگ ها روی مو لذت نبره ؟
چه جالب!
دکتر گیس گلاب خیلی عزیزم من برعکس شما عاشق تنوع در رنگ موهامم . از پارسال خرداد که موهامو خیلی خیلی کوتاه و دکلره کردم تا اینجا نقره ای ، بنفش ، آبی تیره ، سبز یشمی رو تجربه کردم .
قبلترش هم که موهام بلند بود شکلاتی تیره بود ، موی کوتاه قبل از دکلره ام هم ماهگونی بود و قرمز !
قلبچشمک
به نظر من موی دکلره هر دو هفته نیاز به رنگساژ داره و تجربه من اینه که شامپو رنگ تونیکا در این خصوص فوق العاده است خیلی راحت و فوری توی حموم کار راه میافته . فقط باید حواسمون باشه دستکش یادمون نره ! وسلام !
من توی برنامه اهداف سالانه ام در سر فصل تفریحات و استایل یه برنامه هم برای موهام مینویسم . برای 402 نوشته بودم بازی با رنگ ها .
برای 403 نوشتم تجربه انواع مدل موی باب !

راستی من با اینکه خودم با کمک همسرم تو خونه مو رنگ میکنم به نظرم موی بلند رو به آرایشگر سپردن جذاب تره .

پاسخ
گیس گلابتون

چه رنگهای هیجان انگیزی رو تجربه کردینقلب برای من دیدن این رنگها روی سر دیگران جالبه. روی سر خودم؟ خیر!

پاسخ
Ninakiani

سلام گیس گلابتون. من برعکس شما همیشه عاشق رنگ کردن و تغییرات بودم... گرونترین آرایشگاه را میرفتم و مدام موها را دکلره میکردم لایت های شیک، موهای بلوند کنفی. خیلی برای این موضوع پول خرج میکردم تا اینکه رفتم طرح.. دیگه اونجا خبری از آرایشگاه های شیک نبود و یکی دوبار خودم موها و روشن کردم و بالاخره ودرنهایت چیزی از موهام باقی نموند. خیلی دپرس شده بودم واسه موها.. بعد رفتم اکستنشن کردم.. اکستنشن روشن روی موهای خودم که منظره ای شبیه موهای لایت شده میشد.. ولی خیلی سخت بود نگهداری از موها. بتدریج دستمزد من پزشک از دستمزد آرایشگر کمتر شد دیگه پول وهزینه نداشتم. و رفتم همه اکستنشن ها رو درآوردم یک رنگ موی شماره7.1از برند اورال از ترکیه خریدم و تو خونه موهام رنگ میکنم و واقعا واقعا بیشتر بهم میاد همه بهم میگن و موهام هم سالم و پرشده. درست ترین کار آخرین کار بود...

پاسخ
گیس گلابتون

پوستتون سفیده؟

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet