زندگی من مثل همه مردم، مجموعه‌ای از تلخ و شیرین است، ولی من انتخاب کرده‌ام شیرینی‌های زندگی‌ام را با شما سهیم شوم. هرگز خیال ندارم وانمود کنم هیچ مشکلی در زندگی ندارم و یا هیچ عیبی در رفتار و کردارم نیست. من یک آدم معمولی هستم. اگر بتوانم لحظه‌ای در روز، نور شادی و امید را به قلب شما بتابانم، وظیفه‌ام را در این دنیای زیبا انجام داده‌ام. ریختن چرک آب زندگی بر سر خواننده‌ها، کار ناشایستی است. به نظر من نویسنده‌ای هنرمند است که بتواند امید و شادی را به قلب مردم هدیه کند، وگرنه گله و شکایت از زندگی، کار ساده‌ای است.

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
دفترچه خاطرات گیس گلابتون
1403/04/31 21:21

تیر ۱۴۰۳

 ششم تیر- چهارشنبه

از اول تیر هر روز باران می‌بارد و هوا خنکی دلپذیری دارد. در ۵۶ سال عمری که از خدا گرفتم تابه‌حال چنین هوایی را در تابستان ایران تجربه نکرده بودم.

امروز را به خودم مرخصی داده‌ام. دیروز عید غدیر بود و تعطیلی. من روزهای سه‌شنبه در اینستاگرام پست و استوری نمی‌گذارم. به همین دلیل با فراغ بال قورمه‌سبزی را بار گذاشتم و مشغول آماده کردن خمیر نان بربری شدم. آقای شوشو همچنان رژیم کتوژنیک را ادامه می‌دهد. پسرمان هم با دیدن نتایج خوب رژیم کتوژنیک مشتاق شده و به گروه رژیم کتوژنیک پیوسته. آقای شوشو وقتی دید دارم نان می‌پزم، یادآوری کرد نان جو می‌خواهد. پس خمیر نان جو را هم گرفتم.

قورمه‌سبزی را با نان خوردیم. حیف قورمه‌سبزی خوشمزه‌ام که بدون برنج خورده شد. تصمیم گرفتم منویی برای غذاهای گوشتی بسازم. حدود ۲۰ غذا به ذهنم رسید. ازجمله راگو و ژیگو و بیف بورگینیون که پختن آن‌ها را بلد نیستم. آخ جون! قرار است آشپزی فرنگی یاد بگیرم. چه عالی!

بعد از نان بربری و نان جو  قورمه‌سبزی، دلمه برگ مو پختم. این وسط یک مشتری برای دفترم پیدا شد که همراه همسرم به دفتر هم سر زدیم. بیست‌دقیقه‌ای صبر کردیم و خبری از مشتری نشد. به املاکی تلفن کردم. گفت: همین‌الان کنسل کرد! خب! چرا خبر نمیدی؟! الله‌اکبر از دست مردمان بی‌اهمیت به زمان سایرین.

مجبور شدم یک ساعت مشاوره داشته باشم. من روزهای تعطیل مشاوره ندارم، ولی این‌یکی اورژانس بود. یک روز باید ماجراهای این دختر عزیزم را بنویسم. البته اول باید از او اجازه بگیرم.

خلاصه آن‌که ۹ شب از خستگی تبدیل به فاطمه عره شدم و می‌خواستم پاچه شوهرم را بگیرم. گفتم باید باربیکیو را راه بیندازد و جوجه کباب و کباب چنجه و کتاب‌ترش را هم به فهرست غذاها اضافه کند و خودش آستین بالا بزند و کباب را آماده کند. تازگی من کباب را هم در ماهیتابه درست می‌کنم. نتیجه خوبی دارد، ولی حسابی خسته‌ام می‌کند. باید یک‌ساعتی سرپا باشم و سیخ‌های چوبی را این‌طرف و آن‌طرف کنم.

خوشبختانه او هم مثل من به مدیریت خشم مجهز است. وقتی با بداخلاقی من روبرو شد، بغلم کرد، مرا بوسید. بعد یک کوه ظرف شست و باربیکو را تمیز کرد. سپس مرا جلوی تلویزیون نشاند تا سریال موردعلاقه‌ام را ببینم.

گیس گلاب! میشه دیگه از این خریت‌ها نکنی؟ روز تعطیل برای استراحت است، نه برای ۱۲ ساعت خرحمالی!

امروز اعتصاب کردم! البته آبگوشت سر اجاق است ولی خیال ندارم هیچ کار دیگری انجام بدهم.

این هفته حتماً وزنم اضافه شده. بستنی پالوده مخلوط خوردم، حلوا خوردم، عسل خوردم.... اعتراف می‌کنم من یک معتاد به شکر هستم!

 

۷ تیر – پنجشنبه

تمام دیروز خوابیدم. قبل از خوابیدن از آقای شوشو خواستم شیرینی خامه‌ای و شکلات برایم بخرد. شب که از گرسنگی بیدار شدم، چهار پنج‌تا رولت خامه‌ای خوردم و دوباره خوابیدم. چقدر به این استراحت احتیاج داشتم، ولی نمی‌دانم چرا به خوردن رولت خامه‌ای نیاز پیدا کرده بودم. با خودم سر لج افتاده بودم یا به خاطر بالا بودن کورتیزول در خون بود؟ هفته قبل تقریباً هیچ روزی خانه نبودیم و این هفته انجام کارهای خانه و اجرای کمپین اینستاگرام حسابی خسته‌ام کرده بود و تحت‌فشار بودم.

امروز فیله استریپس و ناگت مرغ پختم. خوشمزه شدند.

 

۸ تیر – جمعه

وقت میوه‌های خوشمزه تابستانی شده. باغدارها میوه‌های خوش آب و رنگ را کنار جاده با قیمت مناسب عرضه می‌کنند. صبح من و آقای شوشو زدیم به چاک جاده و با مقادیر عظیمی آلبالو و زردآلو و سیب گلاب به خانه برگشتیم.

همسرم با رژیم کتو ۸ کیلوگرم وزن کم کرده. شکمش تخت شده و قند خونش اصلاح. پسرم هم به رژیم پیوسته است. بالاجبار من هم به جرگه کتوژنیکی ها اضافه شدم. هفته قبل باکمال تعجب ۸۰۰ گرم وزن کم کردم. من یک ظرف بزرگ بستنی و پالوده و چند رولت خامه‌ای خورده بودم. پس چرا وزنم کم شد؟ آیا نخوردن برنج این‌همه تأثیر دارد؟ به هزار زور و زحمت جلوی اشتهایم را می‌گرفتم و خودم را از بستنی محروم می‌کردم و وزنم یک گرم هم کم نمی‌شد. این هفته فقط برنج را حذف کردم، ولی ویار شیرینی خامه‌ای پیدا کردم و بدون رودربایستی سه چهار رولت خامه‌ای را بلعیدم. عجبا!

 

۹ تیر – شنبه

هفته پیش که مجبور شدم پختن برنج را کنار بگذارم، مانده بودم چه بپزم که به مذاقم خوش باشد؟ همسرم گفت: قورمه‌سبزی بپز!

  • قورمه‌سبزی بدون پلو؟!
  • آره! خوشمزه میشه. گوشت رو بیشتر بریز که فقط گوشت بخوریم.

    تعریف از خودم نباشد، قورمه‌سبزی و فسنجان من به خوشمزگی معروف هستند. قورمه‌سبزی پختم، مثل ماه! عطرش آدم را مست می‌کرد، ولی قورمه‌سبزی بدون پلو، مفت گران است. به همین دلیل تصمیم گرفتم منوی غذایی‌مان را تغییر بدهم و فقط غذاهایی را بپزم که با گوشت، مرغ یا ماهی درست می‌شوند و نیازی به پلو ندارد. به کمک آقای شوشو یک فهرست ۲۰ تایی نوشتم. بسیاری از این غذاها را بلد نیستم بپزم و بعضی را در عمرم نخورده‌ام. مثلاً «بیف بورگینون»

    چند سال پیش فیلم جولی و جولیا را معرفی کردم. وقتی جولیا چایلد کتاب آشپزی فرانسوی را به ناشر داد، ادیتور تصمیم گرفت یکی از رسپی ها را امتحان کند. چی پخت؟ بیف بورگینون! در اینترنت رسپی اصل جولیا چایلد را پیدا کردم. در اقلام مواد لازم، بیکن و شراب و هویج وجود داشت. بی‌خیال بیکن و شراب شدم. به‌جای هویج، کدوسبز ریختم. پختن آن سه چهارساعتی طول کشید. نمی‌دانم بیف بورگینون شد یا نه، ولی خوشمزه بود.

     

    ۱۰ تیر – یکشنبه

    آقای شوشو وقت دندانپزشکی داشت. قرار بود با ماشین دنبالش بروم و او را از داروخانه بردارم و ببرم مطب دندان‌پزشک. پشت ماشین نشستم و استارت زدم، روشن نشد. این دومین بار است که ماشین روشن نمی‌شود. با تاکسی خود را به داروخانه رساندم. بعد دوتایی ماشین گرفتیم و راهی دندانپزشکی شدیم. نمی‌دانم داشتیم درباره چه حرف می‌زدیم و ریزریز می‌خندیدیم که راننده تاکسی با حسرت و آه گفت:

  • آقا! خوش به حال تون! چه خانم خنده‌رویی دارین! خوش به حالتون که با هم میگین و میخندین. من از صبح تا شب تو خیابون دنبال یه لقمه نون می‌دوم. وقتی له‌ولورده می‌رسم خونه، خانمم تحویلم نمی گیره و یه جوری اخم کرده که انگار دشمنش اومده خونه.

خواستم بگویم: چی کارش کردی؟ زنت بیخودی که باهات سر لج نیست.

خوشبختانه توانستم زبانم را گاز بگیرم و سکوت پیشه کنم. پیش خودمان باشد، ولی از تعریف او حسابی سرکیف شدم.

 

۱۱ تیر – دوشنبه

برای تولد مادر همسرم، کیک زردآلو پختم. آخر پخت گریل را روشن کردم و برای دو دقیقه از اجاق‌گاز فاصله گرفتم. کیک سوخت که سوخت. فکر می‌کنید از رو رفتم؟ خیر! یک‌بار دیگر پختم. این بار از کنار اجاق‌گاز تکان نخوردم. شف طیبه یک جمله خفن دارد. می‌گوید: «از کیک تون مثل یه نوزاد مراقبت کنین. از کنارش تکون نخورین!» والله راست میگه!

 

۱۵ تیر – جمعه

دخترعموهایم دوقلو هستند. هم‌سن‌وسال خواهرم. یعنی ده سالی کوچک‌تر از من. دخترعموها و خواهرکم را دعوت کردم. خوش گذشت. چند ماه جزیره هرمز بودند. کلی ماجرا برای گفتن داشتند. از هرمز گفتند. از سفرشان به نپال گفتند. خاطرات قدیمی را بازگو کردیم و کلی خندیدیم. دخترهای عمو محمود هستند. خدا رحمتش کنه... غمش از سینه‌ام جدا نمیشه.

 

۱۹ تیر- سه‌شنبه

راهی سوادکوه شدیم. یک سفر کوتاه یک‌روزه. ماجرا را اینجا نوشتم.

 

۲۴ تیر- یکشنبه

بااینکه مدت مسافرت کوتاه بود، ولی اثر آرامش‌بخش آن روی من عالی است. انگار فنرهای تحت‌فشار مغزم باز شده.

 

۲۵ تیر- دوشنبه

آبگوشت بار گذاشتم. پدر و مادر و خواهرم آمدند. برای شام، پیتزا درست کردم. روز خوبی بود.

 

۲۹ تیر – جمعه

آقای شوشو روی تیم انگلیس شرط بسته بود و به من باخت. فینال جام ملت‌های اروپا را می‌گویم. قرار شد مرا به‌صرف ناردونی دعوت کند. امروز سه‌تایی راهی شدیم تا ناردونی بخوریم. جای شما خالی.

هفته پیش یک جعبه گیلاس و یک جعبه آلبالو و یک جعبه زردآلو خریدیم. ظرف این یک هفته دوتایی تمام میوه‌ها را خوردیم. هر شب دل‌درد و دل‌پیچه داشتیم. من در حالیکه شکمم را چسبیده بودم، می‌دویدم طرف توالت. وقتی از توالت بیرون می‌آمدم، یک مشت دیگر گیلاس می‌خوردم. دو تا بچه دله شکمو که خودشان را با میوه‌های تابستانی خفه کردند!

گیلاس دماوند، مثل یاقوت درخشان و سرخ است. یک‌بار که مزه‌شان را بچشید، همیشه به خاطر خواهید داشت. گیلاس مشهد، سیاه است و بشدت شیرین. بافتش نرم است. انگار پخته شده. دل آدم را می‌زند. مثل کمپوت گیلاس است، ولی گیلاس دماوند سرخ است. گوشت سفتی دارد و ترش و شیرین است. اگر یک کیلو هم بخوری، دلت را نمی‌زند. من گیلاس می‌خام!...

راستی رژیم کتو دارد جواب می‌دهد. تا حالا سه کیلو وزن کم کرده‌ام. همسرم ۸ کیلو، پسرم هم ۸ کیلو. من به‌اندازه آن دو رعایت نمی‌کنم. برای مثال همین امروز یک ظرف پر از بستنی میوه‌ای خوردم، پنج اسکوپ!

 

۳۰ تیر – شنبه

تمام شد! دفترم را اجاره دادم... انگار تکه‌ای از گوشت تنم را با قیچی بریده‌ام... قلبم خون‌چکان است... به دیوارهای سفید تازه رنگ شده و منظره زیبای باغ از پنجره‌ها که فکر می‌کنم، بغض گلویم را می‌فشرد. دفتر چهار سال اخیر خالی مانده. هفته‌ای یک‌بار به بهانه آب دادن گلدان به آنجا سر می‌زدم و دلم نمی‌آمد اجاره‌اش بدهم. خالی نگه‌داشتن دفتر منطقی نبود، ولی دل من منطق سرش نمی‌شود.

آه و ناله را کنار بگذار گیس گلاب! انشاالله برای مستأجرم برکت داشته باشد و پول فراوان به سویش سرازیر شود. الهی آمین!

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

فرزانه

سلام خانم دکتر نازنین
۱. من خیلی به کربوهیدرات علاقه دارم و اصلا توان جسمی و روحی حذفش رو ندارم ولی بیرون زدگی شدید دیسک دارم و یک ماهی میشه که درگیر فیزیوتراپی و این داستانهام... بخاطر همین کمی تغذیه م رو کنترل کردم، اعتیادم به شیرینی رو خیلی کنترل کردم و تا حالا دو کیلو وزن کم کردم (از سی و چند کیلوی اضافه🥴 ولی خب بالاخره باید از همین یکی دو کیلوها شروع کرد دیگه)
۲. دلم کیک زردآلوتون رو خواست... باید همین یکی دو روزی یه کیک درست کنم برای بردن به جایی... امیدوارم متعهد بمونم و کم بخورم ازش🤪

پاسخ
گیس گلابتون

امیدوارم کمر دردتون بسرعت و به آسانی درمان بشه. من دارم هوس هامو کنترل می کنم. دارم خوب پیش میرم.

پاسخ

سلام
خدا شکر بابت همه لحظات خوبی که داشتید لحظاتون پر جس خوب منم دوست دارم پخت نان جو و قورمه سبزی و کباب فوق العاده عالی یادبگیرم نان داخل تنور گازی می پزید ؟من یک ماه شب شام نان نخوردم مثلا کوکو یا املت با قاشق خوردم و ... بسکویت و غذا بسته بندی کارخانه ای نخوردم نزدیک 2 کیلو وزن کم کردم خوشحال میشم از کارها معنوی که می کنید هم بنویسید مثلا برای عوتون در تیر چند تا یس خواندید یا چند روز دعا عهد خواندید چون حال معنویت که افزایش پیدا کنه حال جسمت هم عالی تر میشه یا مثلا نان هایی که پختید ثواب درست کردنش به کدام امام تقدیم کردید این جوری کار کنید خودبه خود جلو شهوس شکمی شاید بتونید بگیرید
انشاالله سلامتی تون روز به روز بیشتر باشه

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. نان را در فر گازی می پزم. برای عمویم قرآن نخواندم. به نظرم قرآن برای مطالعه و کاربرد در زندگیه و نه برای مرده خواندن. نان را به هیچ امامی تقدیم نمی کنم. من در همه لحظات به خود خدا فکر می کنم و نه به واسطه ها.

پاسخ
مریم
http://Marmaraneh.blogsky.com

به به از اون خاطرات قشنگ و پربار.
چه خوب که خانوادگی رژیم میگیرید، راحت‌تر میگذره.
انشاله مستاجر مطب، تمام انرژی خوب شما توی آپارتمان حس گنه.

پاسخ
گیس گلابتون

ممنونمگلگلگل

پاسخ
الهام

خواهر من هم دو سال پیش رژیم کتو گرفت و خیلی خوب وزن کم کرد، طی یک سال سی و پنج کیلو کم کرد. بعد هم که کتو را رها کرد، فقط دو سه کیلو وزن اضافه کرد.
البته اون اصلا میوه تو رژیمش نبود، هیچ مدل نانی نمی خورد و سبزیجات را هم کنترل شده استفاده میکرد.
ولی مصرف گوشت و مرغ و تخم مرغش واقعاااااا زیاد بود! و البته روغن حیوانی
راستی اگر یک تابه مخصوص گریل داشته باشید خیلی راحت همه چیز را بدون سیخ گرفتن و... می تونید روی گاز کباب کنید.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. پس خواهرتون راضی بودن؟ چه عالی! من تابه چدنی گریل دارم. برای تهیه غذای گوشتی برای سه نفر باید سه با تابه را پر و خالی کنم. یعنی یک ساعت و نیم سرپا و بالای سر ماهیتابه! بعلاوه تمام اجاق گاز و زمین چرب میشه. هفته ای یک بار استفاده می کنم، ولی مصرف هر روزه، نمی تونم.

پاسخ
عفت حیدری

سلام بانوجان عالی نوشته اید. من بخاطر قند خون ام کلا شکر را کنار گذاشته ام خیلی سخته ولی خوب.منم عاشق آلبالو گیلاس ام زیاد می خورم.نوش جون تونلبخند

پاسخ
گیس گلابتون

والله قند من هم بالاست، ولی هنوز نتونستم شکر رو کامل حذف کنم. عین بچه ها دلم میخاد هر روز بستنی بخورم! البته تا الان فقط هفته ای یک بار خوردم.

پاسخ
عفت حیدری

سلام البته کامل کامل هم که نه گاهی ناخنکی به حلوای خوشمزه در حدی یکی دو قاشق یا کیک و شیرینی می زنم ولی کم.چون نگران قند خون ام می شم.محرومیت کامل هم خوب نیستلبخند

پاسخ
گیس گلابتون

موافقم. محرومیت کامل خوب نیست.

پاسخ
مریم معتمد پویا

غذای اصیل ایرانی، قرمه سبزیه. بهتون تبریک می گم که در این غذای لذیذ، تبحر دارید.
خوشحالم که دارید به وزن دلخواهتون می رسید.

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم خانم معتمد پویای عزیز و دوست داشتنیگل

پاسخ
http://Www.withstars.blogfa.com

خانم دکتر عزیز، چقدر قشنگ مینویسید، قلمتون یه جاهایی شبیه گلی ترقی است، کاش بیشتر کتاب بنویسید. خاطراتتون رو در قالب رمان چاپ کنید، مثلا «خاطرات دماوند» به قلم گیس گلابتون 😘😍

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. دو رمان من رو خوندین؟ دوست داشتین؟

پاسخ

نه متاسفانه ایران نیستم، آنلاین هم نتونستم پیدا کنم فقط اسماشونو بلدم، «زلفت هزار دل به یکی تار مو ببست» و «بیست هزار آرزو» 🫠

پاسخ
گیس گلابتون

اگه علاقه مند هستین، بیست هزار آرزو به صورت کتاب الکترونیک در بسیاری از اپلیکیشن های کتاب موجوده.

پاسخ
عفت حیدری

سلام خانم دکتر عزیز منتظر خاطرات مرداد ماه شما هستیم .هر روز صر می زنم قلب

پاسخ
گیس گلابتون

امروز میذارمقلب

پاسخ
هاجر

سلام بر خانم دکتر عزیز
خیلی خوشحالم که در خاطرات اخیرتون به جای واژه " پسر" از واژه " پسرم" استفاده می کنید.
امیداورم جمع سه نفریتون همیشه جمع باشه و پیوندتان هر روز مستحکم تر از دیروز.
شما از معدود آدمهایی هستید که امید و شادی را به قلب ما وارد می کنید. سایه تان بر سر ما مستدام

پاسخ
گیس گلابتون

سلامت باشین نازنینگلگلگل

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet