مقاله‌های بخش «چگونه با پول دوست شویم؟» درباره جذب پول و کسب استقلال مالی است

پول شاید مهم‌ترین چیز دنیا نباشد، ولی روی مهم‌ترین چیز‌ها، یعنی غذا، خانه، لباس، تحصیلات، امکانات بهداشتی و پزشکی تاثیر می‌گذارد. وقتی فکر آدم درگیر کمبود پول است، نمی‌تواند از توانایی‌های روحی و ذهنی خود بخوبی استفاده کند. وقتی شما نگران پرداخت کرایه خانه هستید، نمی‌توانید از مصاحبت همسر و فرزند خود لذت ببرید و یا کار خلاقانه‌ای انجام بدهید. با مطالعه مقاله‌های «پولدار شوید!» و انجام تمرینات آن، وضعیت مالی شما به شکلی عالی تغییری خواهد کرد .

مهارت‌های زندگی

مهارت‌های زندگی

برای خانم‌های تحصیل‌کرده

مربی رشد فردی

دکتر آناهیتا چشمه علایی

راهنما


برای باز شدن صفحات بصورت همزمان

کلید ctrl   را پایین نگه داشته

سپس روی لینک کلیک کنید!

ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
چگونه پولدار شوید؟
1395/10/04 08:54

آیا شما هم می‌خواهید کارآفرین شوید؟

     من روزهای دوشنبه را به عنوان روز زن و زنانگی انتخاب کرده‌ام. در این روز کارهایی را برای تر و تازه کردن جنبه زنانه وجودم انجام می‌دهم. همان طور که در کهن الگوهای آفرودیت و هرا نوشته‌ام، اگر شما خانم‌های عزیز، می‌خواهید ازدواج کنید و یا رابطه‌ای صمیمانه با همسرتان داشته باشید، باید آفرودیت و هرا را در خود تقویت نمایید. به همین دلیل من در روز دوشنبه بیش از روزهای دیگر به خودم و خانه‌ام رسیدگی می‌کنم.

 

البته من روزهای دوشنبه نصف روز کار می‌کنم و کاملاً تعطیل نیستم. بقیه روز را صرف خودم و خانه می‌کنم.  اگر شما تمام وقت هم کار می‌کنید، می‌توانید به خاطر داشته باشید روز دوشنبه یک کاری را حتی در حد 15 دقیقه برای شادابی خود و خانه انجام دهید. یا ممکن است روز دیگری غیر از دوشنبه را برای این منظور انتخاب کنید، ولی پیشنهاد می‌کنم حتماً یک روز را برای تر و تازه کردن جنبه زنانه خود در نظر بگیرید.

 

معمولاً روزهای دوشنبه در کانال تلگرام و اینستاگرام، روز زن و زنانگی را یادآوری می‌کنم. بیشتر دوستان با من همراه و همدل هستند و در مورد کارهای هیجان انگیزی می‌نویسند که برای شادابی خود و خانه انجام داده‌اند. روزهای دوشنبه اینستاگرام گیس گلابتون حال و هوای لطیفی دارد.

 

وقتی من روز زن و زنانگی را یادآوری می‌کنم متاسفانه عده‌ای  از کارمند بودن خود گله می‌کنند و می‌نویسند: "ما مثل شما، اختیار کارهایمان دست خودمان نیست و نمی‌توانیم روزی را وسط هفته تعطیل کنیم و به خودمان رسیدگی کنیم. خوشبختانه تعداد این افراد دارد هر روز کمتر و کمتر می‌شوند. گویا دارند یاد می‌گیرند گیس گلابتون حوصله شنیدن غرغرها و نق نق‌ها را ندارد. اگر مشکلی در زندگی‌تان هست، آستین بالا بزنید و آن را حل کنید. وقت من و وقت خودتان را با گله و شکایت تلف نکنید. در ضمن زندگی هیچکس بدون مشکل و ناراحتی نیست.

 

همه این حرفها را نوشتم تا به مقایسه کارآفرینی و کارمندی برسم. خب این روزها بازار کارآفرینی داغ داغ شده است. من یک کارآفرین هستم و از شرایط خود بسیار بسیار راضی‌ام. ولی آیا کارآفرین بودن برای شما هم مناسب است؟ 90% مردم دنیا کارآفرین نیستند. در واقع هیچ اشکالی ندارد اگر شما کارآفرین نباشید، چون ممکن است کارآفرینی با شخصیت و شرایط زندگی شما هماهنگ نباشد. در دو جدول زیر مزایا و معایب کارمندی و کارآفرینی را مقایسه کرده‌ام:

 

مزایای کارمندی

معایب کارمندی

شما در ساعت‌های مشخص و معینی کار می‌کنید

 

باید در ساعت خاصی سر کار حاضر شوید و تا پایان وقت بمانید

ساعاتی که در محل کار نیستید و روزهای تعطیل مال خودتان است. لازم نیست حتی یک لحظه نگران رقبای شرکت یا آینده شرکت باشید.

 

باید قوانینی را مراعات کنید. شاید این قوانین را دوست نداشته باشید. شاید مجبور باشید لباس فرم بپوشید.

اگر شما کار محوله را خوب انجام بدهید، لازم نیست نگران فروش خدمات و کالاها باشید. شما لازم نیست نگران باشید حقوق شما چگونه تأمین می‌شوید. فقط کافی است کار خودتان را خوب انجام دهید.

 

باید کاری که به شما محول می‌شود انجام دهید، حتی اگر با انجام آن کار موافق نباشید. شاید رئیس شما به عقیده شما اهمیت ندهد.

از بیمه، بازنشستگی، عیدی و پاداش و مرخصی با حقوق بهره مند هستید.

برای مرخصی گرفتن باید با رئیس خود هماهنگ شوید.

لازم نیست برای نوآوری و خلاقیت به خود فشار بیاورید. گاهی اوقات، خلاقیت و نوآوری، روندی جانسوز دارد.

معمولاً از خلاقیت و نوآوری شما استقبال نمی‌شود. مگر این که برای همین منظور استخدام شده باشید.

 

 

 

مزایای کارآفرینی

معایب کارآفرینی

شما از طریق کاری که انجام می‌دهید رسالت و مسئولیت زندگی خود را به ثمر می‌رسانید.

 

شما 24 ساعت روز و هفت روز هفته و 365 روز در سال مشغول به کار هستید

شما همه انرژی خود را صرف کاری می‌کنید که آن را دوست دارید و به زندگی شما مفهوم می‌دهد.

حتی اگر در محل کار نباشید، همه ذهن و فکر شما مشغول کسب و کارتان است. بیشتر انرژی شما صرف کار می‌شود

 

شما عاشق کار خود هستید. قوانین محل کار را خودتان تعیین می‌کنید.

شما مجبور هستید هزاران جور کار انجام بدهید، چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید. باید در مورد صدها مورد کلیدی، مهارت داشته باشید

 

لذت کار تیمی و رهبری را می‌چشید.

باید بتوانید کارمندان خوبی استخدام کنید و آنها را حفظ کنید

 

از رقابت و پیشرفت لذت می‌برید.

همیشه باید گوش به زنگ رقیبان و آینده کسب و کارتان باشید. اگر خوش خیال و تنبل باشید، قافیه را می‌بازید و کسب و کارتان برباد می‌رود

 

از خلاقیت و نوآوری لذت می‌برید.

گاهی روند خلاقیت بسیار دردناک و جانسوز می‌شود.

 

 

 

با توجه به دو جدول بالا، بخوبی معلوم می‌شود شخصیت کارآفرین‌ها با کارمندان متفاوت است.

 

یک کارآفرین از رقابت و چالش لذت می‌برد. قبول کرده زندگی‌اش در اضطراب و دلهره بگذرد. در واقع او این تنش و استرس را دوست دارد. او دوست دارد ریاست کند و حاضر نیست در چهارچوب قوانین از پیش تعیین شده قرار بگیرد. در عوض، همه ساعت‌های زندگی و انرژی خود را صرف کسب و کارش می‌کند.

 

یک کارمند، اولویت‌های مهمتری از کسب و کار دارد. برای مثال او دوست دارد وقتی از سر کار بیرون می‌آید، فکر کار را از سر بیرون کند و به تفریح، همسر یا فرزندانش برسد. او از چالش و رقابت خوشش نمی‌آید. او دوست ندارد بر آدمها ریاست کند، بلکه دلش می‌خواهد آدمها او را دوست داشته باشند. وقتی رئیس هستید، ممکن است آدم‌ها شما را دوست نداشته باشند و باید با این مطلب کنار بیایید.

 

می‌خواهید کارآفرین باشید یا کارمند؟ تصمیم با خود شماست.

 

من پیشنهاد می‌کنم اگر تصمیم دارید کارآفرین باشید، ابتدا دست کم پنج سال در رشته مورد علاقه‌تان کارمند باشید. بویژه در بخش بازاریابی و فروش فعال باشید تا بفهمید قرار است چطوری جنس یا خدمت خود را بفروشید. سپس کسب و کارتان را راه بیندازید. اگر بدون این سابقه کاری کسب و کارتان را آغاز کنید، معمولاً شکست می‌خورید.

 

و پیشنهاد می‌کنم اگر شما خانم عزیز، تصمیم دارید ازدواج کنید، یا بچه دار شوید یا بچه کوچک (کمتر از هفت سال) دارید، بهتر است کسب و کاری جدید را آغاز نکنید. کارمند بمانید و زیر و بم کار را خوب یاد بگیرید. ازدواج، صاحب فرزند شدن و فرزندپروری، هر سه مراحل مهمی از زندگی است که برای به ثمر رساندن آن لازم است همه قلب و انرژی خود را در آن بگذارید.

 

اگر کارمند هستید و می دانید کارمندی را بیش از کارآفرینی دوست دارید، پیشنهاد می‌کنم این دو مقاله را مطالعه کنید:

 

در این دو مقاله راه حل دو تا مشکلات شایع و مهم کارمندان ارائه شده است.

 

توضیح: در این مقاله منظور من از کارمند، شخصی است که برای دیگری کار می‌کند و صاحب کسب و کار نیست.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

tannaz1989

سلام خانم دکتر عزیز. من این مقاله شما رو خیلی دوست داشتم و با دقت مطالعه اش کردم. من بیست و نه سالمه و ارشد مهندسی دارم. در شهری که من زندگی میکنم موقعیت مناسبی برای کارمند شدنم پیدا نمی شود. با چند نفر که مشورت کرده ام آنها به من توصیه میکنند که خودم کسب و کاری راه بیندازم. اما با خواندن این مقاله من مطمین شدم که روحیه کارمندی دارم نه کارافرینی. ضمن اینکه من مجرد نیز هستم و به قول شما ساعت ازدواجم نیز تیک تاک میکند. به نظر شما چه می شود کرد؟متشکرم از شما.

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. پیشنهاد می کنم مشاوره حضوری یا اسکایپی با هم داشته باشیم. من نمی توانم به این همه سوال مهم، بدون شناختن شما پاسخ بدهم. مطمئنم خانم باهوشی مثل شما بسادگی این موضوع را درک می کند.

پاسخ
بهرام

سلام خانم دکتر چشمه علایی ، چه خوب شد که این مطلب را در سایت شما خواندم مطلب بسیار مفید و خوبیه ، من مزایای کارآفرینی رو بیشتر از کارمندی دوست دارم اما با بعضی معایبش هم نمیتونم به راحتی کنار بیام مثلا دوست ندارم بیشتر از 10 ساعت در روز کار کنم و بقیه تایمم رو دوست دارم در کنار خانواده و فرزندم باشم یا دیگه اینکه از ریاست کردن زیاد خوشم نمیاد . ولی نمیتونم با کار کارمندی هم کنار بیام مثلا نمیتونم هدف و مفهوم زندگی خودم رو در کار کارمندی ببینم. به نظر شما راه وسطی هم هست ؟

پاسخ
گیس گلابتون

متشکرم. متاسفانه خیر راه سومی نیست. وقتی کارآفرین هستید، همیشه ذهن تان درگیر کار است. حتی اگر جسم تان در کنار خانواده باشد. حداکثر می توانید تلاش کنید تعادل بین کار و زندگی را برقرار کنید.

پاسخ
raha-gh

سلام خانم دکتر جان
ممنون از مطلب خوبتون
دوستتون دارم

پاسخ
سارانگ1

سلام گیس گلابتون عزیزم
ممنونم از مقاله ای که نوشتید، من آن را خواندم.
کارمندی معایبی دارد اما ممنون می شوم مطلب من را هم بخوانید.
من حدود 12 سال است که کارمند هستم؛
تقریبا برای هر وظیفه ای یکجور نوآوری در کارم دارم، آن هم نوآوری که بسیار در مورد آن مطالعه می کنم، معمولا هم مدیران بالا دستم بسیار استقبال می کنند، چون من هم از بسیاری از مدیران و همکارانم یادگرفته ام که چگونه یک گزارش تحلیلی نوآورانه را پخته کنم تا مفید و مورد قبول باشد. معتقدم حتی یک تایپیست و حتی پاسخگوی تلفنی هم می بایست هر روز خودش را و کارش را تازه کند.
- در این 12 سال بسیار از همکاران بالا دست و پایین دستم آموخته ام و در واقع من بر شانه های آنها ایستاده ام و از آنها سپاسگزارم. از مزایای کار تیمی هم لذت و استفاده کرده ام.
- در این مدت بسیار بسیار در مورد چگونگی انجام کار به همکارانم آموخته ام، چرا که هرچه آنها آموخته اند و پیشرفت کرده اند، منجر به پیشرفت من هم شده است.
- بسیار مراقب رفتارم با مشتریان و ذی نفعان سازمانم و پیگیر موضوعات مربوط به آنها هستم.
- هر جا لازم باشد انتقاد و تشکرم را مودبانه بیان می کنم و معمولا بازخورد مناسب می گیرم.
- عاشق کارم هستم و پیگیر سرنوشت صنعتی هستم که در آن مشغول به کار شده ام.
و بسیاری چیزهای دیگر...
اینها را نوشتم تا بگویم در دنیا و صنایع پیشرو، تعریف کارمندی خیلی وقت است که عوض شده، بسیاری از گلایه های ما از کارمندی در واقع شرایطی است که خودمان برای محیط کارمان ساخته ایم.
منکر رفتار عجیب و غریب و قوانین دست و پاگیر نیستم، اما معتقدم در بسیاری از موارد وقتی خودمان را جزئی از خانواده سازمانمان بدانیم، به یکباره کارمندی شیرینی را تجربه می کنیم.
ممنونم از حوصله شما

پاسخ
گیس گلابتون

درود بر شما. بله شما خانمی متهور و نوآور و خلاق هستید. مدیر بسیار خوبی هم هستید. در هر سمتی که باشید، بخوبی مدیریت و رهبری می کنید، حتی اگر به ظاهر مدیر افراد نباشید. بله حق باشماست. اگر خود را بخشی از خانواده سازمان بدانیم، کارمندی شیرین خواهد بود. متشکرم از نظر خوب شما.

پاسخ
سارانگ1

ممنونم و اضافه کنم که در این راه از شما و سایت شما هم مطالب زیادی را آموخته ام.

پاسخ
گیس گلابتون

سپاسگزارم. باعث افتخار من است اگر در شادیها و پیروزی های شما سهم اندکی داشته باشمگل

پاسخ
برچسب ها : 
ورود به سایت گیس گلابتون
رمز عبور را فراموش کرده اید؟
ثبت نام در سامانه
Here you can buy Louis Vuitton Bags Replica : Top 5 Tips For Designer Handbag Care Handbags are fashion accessories that women cannot do without. Anytime a woman goes out, she almost always carries a handbag or purse the woman's to carry personal items she need like makeup, credit cards, cash, cellular phones, different items. Women always locate it fun to fit their handbags with the outfits potentially they are wearing. A number of handbag styles to select from which makes shopping for handbags a truly fun and exciting experience. A woman should have at least three handbag styles to complement them her outfits and here're the three best handbag styles every single woman should have. Tote: A tote is often a stylish good reputation a carry-all bag, in order to mention be wrongly identified as a cloth shopping designer handbag. Totes are recognized for transporting larger items that would not ordinarily fit best suited handbag, regarding gym clothes, yoga mats, tennis shoes, newspapers, magazines, and pad-type electronic equipments. Totes also are actually excellent travel items since a good deal can be sandwiched in just. A Clutch handbag is really a small, rectangular evening bag that comes without a handle. If people use carried in your hands and is small, providing room as well as the a woman's small personal items. Women would only carry makeup and other little things in the clutch handbag which can either be casual or chic in kind. These handbags are meant in order to use during formal functions as well as in the days or weeks. They are very convenient to carry because in addition to size additionally come regarding elegant blueprints. Secondly, since handbags include many categories, you ought to choose one that a majority of fits you. The categories of handbags that may get choose are clutch, hobo, tote, wristlet, satchel and shoulder tote. Also, you have to that the handbag you decide can accommodate your should receive. Contact the handbag's manufacturer directly to make sure that specific functions. For example, when the handbag looks appealing, however many details are questionable, such as the color, the manufacturer will give you the chance to confirm if they ever released a handbag of that style. It is actually important to try to to your research on what the handbag you have opted should be similar to. If you have any nearby boutique or department store that carries the handbag you want, you should really be visiting of which. Take along a checklist. even perhaps print out the photos throughout the eBay listing to tote around. If you're plus-sized, go plus-sized as well. Forget cute and diminutive. You are not this proportions-wise; why when your handbag be otherwise? A limited tote, even though it's the loveliest designer handbag to ever grace a catalogue, will only make seem like a truck. Work with your size and work with your bag by going for totes which wider than the regular hobo bag. It's also a choice to get bags with short or medium-length ties. On the online market place you get to see regarding designs too as combinations which include the latest any way you like trends. Acquire to compare the products too before ordering. For happen opt for to buy more than one handbag, almost certainly that may never get a gigantic discount from a wholesaler besides free shipping too. personal handbag, fake designer, fashion handbags, lighter handbag
cartier schmuck replica deutschland van cleef replica Bvlgari B.ZERO1 replica fake bvlgari ring bracelet love Cartier replique cartier love ring replica cartier trinity ring replica cartier love bracelet replica cartier love bracelet replica 1:1 juste un clou replica cartier bracelet replica fake chanel shoes replique louboutin replica gucci shoes louis vuitton wallet replica louis vuitton wallet replica replica louis vuitton wallet replica louis vuitton backpack Bolsos Louis Vuitton outlet louis vuitton sling Bag replica dior replica replica louis vuitton luggage louis vuitton backpack replica louis vuitton duffle bag replica louis vuitton Pochette replica replica louis vuitton wallet replica handbags australia Cartier dupe Armband replica louis vuitton Pochette replica louis vuitton replica men fake louis vuitton gürtel replica handbags in usa replica borse louis vuitton louis vuitton neverfull replica replica borse louis vuitton louis vuitton turkei online chanel tasche fake fake louis vuitton backpack chanel shoes replica louis vuitton imitazioni Best Fake Jordan 1 chanel replica chanel replica replica chanel backpack Fendi Peekaboo replica Sac goyard pas cher sac hermes pas cher Sac chanel pas cher chine imitation sac hermes imitazioni louis vuitton louis vuitton hat replica sac dior pas cher chine imitation louis vuitton fake louis vuitton wallet louis vuitton shoes replica louis vuitton wallet replica fake louis vuitton wallet replica louis vuitton m40780 replica louis vuitton wallet